Golf W Domu

Golf W Domu Dodane przez: Paulina Kmieć, dodano: 2008-12-10

 

Krótki dzień? Kiepska pogoda za oknem? Oto kilka prostych ćwiczeń golfowych, które z powodzeniem wykonasz w domu. 
Wkroczyliśmy w mroczny okres. Runda golfa jest właściwie niemożliwa, a trening na strzelnicy golfowej trudno nazwać przyjemnym – temperatura spada poniżej zera, a wokół plucha. To nie oznacza jednak, że kije golfowe powinny zimować w szafie. Zachęcamy do treningu w domowym zaciszu. Wystarczą trzy kije: putter, wedge i długi iron, specjalna, lekka piłka, która została dołączona do tego numeru „Golfmanii” oraz kilka przedmiotów codziennego użytku. Ćwicz w każdej wolnej chwili. Kiedy znów nadejdą słoneczne dni, będziesz grał lepiej niż kiedykolwiek. A zatem do dzieła! 

 

puttowanie

Puttowanie
Niezwykle proste ćwiczenie, dające znakomite efekty
Putty stanowią prawie połowę wszystkich wykonywanych na polu uderzeń. Ten element gry bardzo łatwo jest ćwiczyć w domu. Potrzeba tylko puttera, zwykłej piłeczki golfowej i dywanu lub wykładziny. Aby w pełni skorzystać z tego ćwiczenia należy wyznaczyć cel – my użyliśmy szklanki, która znakomicie imituje dołek. By poprawić precyzję puttowania można również celować w monetę, leżącą na dywanie. Najlepiej, jeśli piłka zatrzyma się na monecie lub tuż za nią. Wystarczy zmienić odległość puttów aby urozmaicić to ćwiczenie. Po kilku miesiącach regularnego treningu trafienie do dołka na polu golfowym okaże się śmiesznie proste. 

czipowanie

Chipowanie
Używając lekkiej piłki twój dom pozostanie nienaruszony
Tym razem potrzebny będzie wedge, lekka piłka, parasol oraz dywan. Jak widać na zdjęciu, otwarty parasol imituje strefę lądowania piłki, która jest niezwykle ważna dla efektu końcowego chipa na polu. Dodatkowo ćwiczenie to poprawia wyczucie krótkiej gry. Tak jak w przypadku puttowania, urozmaiceniem będzie zmiana odległości. Parasol można zastąpić wiadrem lub koszem na pranie. Trzeba jednak pamiętać o tym, by używać wyłącznie lekkich piłek, odpowiednich do ćwiczenia w domu. 

swing

Pełny swing
Ćwiczenie zamachu wymaga przestrzeni i ostrożności
Krótka gra jest ważna, jednak w ciągu zimowych miesięcy mięśnie nie powinny też zapomnieć, co oznacza pełny, dynamiczny swing. Ćwiczenie, które widać na zdjęciu pomaga w pracy nad płaszczyzną swingu. Odwróć się plecami do ściany i oprzyj się o nią na wysokości bioder. Wykonuj pełny swing tak, aby kij nie dotknął ściany. Ćwiczenie to można wykonywać stojąc tyłem do zasłony lub innej płaskiej powierzchni. Warto też poćwiczyć przed lustrem. Taki trening pomaga w nauce nowych ruchów i przy wprowadzaniu zmian do swingu. Należy to jednak robić spokojnie i bez pośpiechu, skupiając się na każdym elemencie ruchu i ustawienia ciała.

  •  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *